Instytucja kultury m.st. Warszawy

ul. Karowa 20, 00-324 Warszawa

+48 22 255 05 00 | dsh@dsh.waw.pl

Projekty specjalne

Projekty specjalne

Po Apokalipsie - film w technologii VR

Po Apokalipsie - film w technologii VR


Film Po Apokalipsie w technologii VR 360 można obejrzeć na smartfonach, komputerach i tabletach.

Jak to zrobić?

1. Zainstaluj na tablet lub smartfon aplikację Youtube
2. Jeśli chcesz obejrzeć film na komputerze, użyj przeglądarki Chrome, Firefox, Opera lub Edge
3. Podłącz słuchawki 4. Kliknij na link, ustaw poziomo smartfon
5. Jeśli oglądasz film w okularach VR, pamiętaj o kliknięciu ikonki "Headset" przed włączeniem oraz włożeniem telefonu do okularów
6. Obracaj smartfonem i tabletem dla pełnego efektu; jeśli oglądasz na komputerze – przesuwaj obraz kursorem
7. Film obejrzysz z dźwiękiem stereofonicznym.

Jeśli chcesz zamiast tego skorzystać z dzwięku przestrzennego, użyj smartfona z systemem Android wersja 4.2 lub więcej lub komputera z przeglądarką Chrome, Firefox, Opera lub Edge.

Dom Spotkań z Historią oraz Wolskie Centrum Kultury zapraszają na film „Po Apokalipsie”. Warszawę z 1945 i 2016 roku w technologii VR 360 stopni można oglądać na komputerze, tablecie lub smartfonie od 4 października:  http://www.wck-wola.pl/po-apokalipsie/.

Specjalne okulary do obejrzenia filmu w wyjątkowej cenie 6.99 zł do kupienia we wtorek 4 października wraz z „Gazetą Wyborczą”. Twórcy filmu Po Apokalipsie zestawiają stolicę, będącą w 1945 roku morzem ruin z dzisiejszym miastem pełnym wieżowców i nowych osiedli. Wirtualna rzeczywistość (angielski skrót VR) daje wrażenie przebywania w samym środku przedstawionego filmu, uruchamia emocje i empatię. Technologia ta daje również nowe możliwości pokazywania historii Warszawy – miasta, którego ikonografia przedwojenna i dzisiejsza ze względu na wojenną apokalipsę jest trudna do połączenia w spójną całość.

Widz nie tyle ogląda, co przenosi się do trójwymiarowej Warszawy w 1945 i 2016 roku, patrząc na nią z niedostępnego na co dzień miejsca – wieży kościoła św. Augustyna na Muranowie. Obraz jest nie tylko próbą pokazania pejzażu po zagładzie miasta, ale też przywołaniem wieloletniego sporu o odbudowę Warszawy i jej dzisiejszy kształt.

W projekcie wykorzystano fotografie archiwalne Juliusza Bogdana Deczkowskiego „Laudańskiego” z archiwum Muzeum Powstania Warszawskiego oraz relacje świadków: Julianny Rozenbaum, Bogdana Wyporka, Andrzeja Plaskowskiego, Haliny Rościszewskiej. Zespół: Miłosz Hermanowicz (koncepcja, reżyseria, montaż), Hanna Radziejowska (kuratorka projektu, producent), Jan Mencwel (scenariusz, materiały archiwalne), Beata Chomątowska (scenariusz), Adam Ziółkiewicz (współpraca producencka) Obróbka materiału 360 i kolor korekcja: Zielony Pomidor; Zdjęcia: Yann Seweryn; Akwarele: Tytus Brzozowski; Dźwięk: Marcin Lenarczyk. Organizatorzy: Dom Spotkań z Historią, Wolskie Centrum Kultury; Mecenas: Ghelamco; Patronat medialny: Gazeta Stołeczna.


[[ raporttext ]]