Fluxus w Warszawie – gra miejska
Gra miejska „Fluxus w Warszawie” nawiązuje do życia artystycznego międzynarodowej, nieformalnej sieci artystów fluxus.
Podczas gry uczestnicy poznają Warszawę lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych z perspektywy życia artystycznej „Międzynarodówki”, awangardowe koncerty w studenckich klubach oraz historię Andrzeja Mitan i Emmeta Williamsa, którzy zorganizowali w 1988 roku w Warszawie – Seminarium sztuki ETC., na które przyjechali artyści z całego świata.
Fluxus to międzynarodowa, nieformalna sieć artystów, która zawiązała się w Stanach Zjednoczonych i Europie pod koniec lat pięćdziesiątych. Artystów różnych krajów i doświadczeń łączyło poszukiwanie nowatorskich rozwiązań artystycznych, plasujących się pomiędzy muzyką, performansem, kinem a poezją konkretną. Współcześnie nie sposób znaleźć opracowania sztuki po roku pięćdziesiątym, które nie odwoływałoby się do eksperymentalnych doświadczeń tego środowiska.
Historia fluxusu w Europie Środkowej to historia zdumiewających podróży, setek listów i paczek przesyłanych ponad granicami; historia zdumionych pracowników straży granicznej stemplującej przedmioty codziennego użytku, w rzeczywistości będące artystycznym tworzywem. Anegdot o konfiskatach, aresztowaniach, przerywanych koncertach wystarczyłoby aby napisać martyrologiczną historię fluxusu…
Organizatorzy:
Grupa ETC (Katarzyna Kucharska, Antoni Michnik, Anna Walewska)
Dom Spotkań z Historią (DSH, ul. Karowa 20)
Współpraca: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Muzeum Narodowe w Warszawie, Galeria Foksal, Klub Riwiera Remont.
Fluxus w Warszawie – gra miejska
Sobota, 9 lipca, 2011
Start: Dom Spotkań z Historią, ul. Karowa 20
Czas trwania: 11.00-14.00 (grupy będziemy wpuszczać co 20 minut)
Prosimy zabrać ze sobą dwa jednorazowe bilety na autobus!
Zapisy na grę: fluxprojekt@gmail.com
Więcej informacji na stronie: eetece.blogspot.com
(…) Fluxus nie jest profesjonalizmem,
Fluxus nie jest produkcją dzieł sztuki,
Fluxus nie jest nagą kobietą,
Fluxus nie jest pop-artem,
Fluxus nie jest intelektualną awangardą lub oświeconym teatrem rozrywki
(Ben Vautier)