Targi najciekawszych projektów kulturalnych i społecznych w Polsce będą pretekstem do szukania odpowiedzi na pytania o alternatywne sposoby finansowania projektów kulturalnych oraz rodzaj współpracy ludzi biznesu z animatorami kultury.
Kultura i biznes
Dla ludzi biznesu finansowanie kultury często kojarzy się z dawaniem jałmużny albo wspieraniem projektów, których wartość merytoryczna jest trudna do określenia. Dla ludzi kultury – z ograniczaniem wolności poprzez skomplikowane zależności od strategii marketingowych firm i brak zrozumienia dla dynamiki działań artystycznych. Te dwie grupy często nie są w stanie zobaczyć, ani wykorzystać potencjału – biznesowego, marketingowego, społecznego, jaki zawiera kultura. Dlatego często współpraca ta wydaję się być przypadkowa, a przez to nie dająca szansy dalszego satysfakcjonującego dla każdej ze stron rozwoju.
Czy istnieje możliwość dobrej partnerskiej współpracy? Jak realizować dobre projekty kulturalne w oparciu o pieniądze sponsorów? Na ile kultura rzeczywiście jest kapitałem, czy biznes może dać wolność projektom artystycznym i dlaczego budowanie takich relacji może okazać się strategiczne dla rozwoju kultury w Polsce? Szukając odpowiedzi, organizujemy targi najlepszych projektów kulturalnych i społecznych w Polsce. W programie znajdą się:
-
„prezentacje przy stolikach” – możliwość porozmawiania z autorami 10-ciu najciekawszych projektów kulturalno-społecznych polskich i zagranicznych; przy stolikach będzie można porozmawiać o swoich pomysłach i sposobach na ich realizację oraz zagadnieniach produkcyjnych.
-
Zaproszeni goście m.in: „Fundacja Form i Kształtów”, „Grupa Okołofotograficzna”, uczestnicy seminarium "Twórcze społeczności. Z doświadczeń animacji kultury i community arts" organizowanego przez Instytut Kultury Polskiej UW w ramach projektu Localise
-
„miniwykłady” – 4 piętnastominutowe wykłady dwóch przedstawicieli kultury i dwóch przedstawicieli świata biznesu, dotykające zagadnień: społecznej odpowiedzialności biznesu, budowania zdrowych relacji między biznesem a kulturą, szukania „wartości dodanej” w strategii firm i rozwiązywanie problemów marketingowych.
Kultura- przedstawiciele:„Odzyskiwanie. Targówek Farbyczny” - kuratorki: Mika Grochowska, Hania Nowak-Radziejowska. „Seniorzy w akcji” Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”
-
„do dzieła!” – godzinne warsztaty, w których zaproszeni goście ze świata biznesu i kultury wraz z uczestnikami będą się starali wymyślić wspólny projekt na zadany przez organizatorów temat; wspólnie spróbują zbudować scenariusz projektu i biznesplan za kwotę do 10 000 PLN.
Zapraszamy do wspólnej pracy, podczas której mamy szanse poznać sposoby myślenia partnerów, różne strategie rozwiązywania problemów oraz zasady finansowania projektów kulturalno-społecznych.
Harmonogram zajęć:
16.00-18.00: „spotkania przy stolikach”
18.20, 18.40, 19.20, 19.40: 4 „mini-wykłady ”
18.00-19.00: „do dzieła” – wspólne warsztaty
19.00-19.30: posumowanie targów
Organizatorzy: Stowarzyszenie Katedra Kultury, przy okazji podsumowania międzynarodowego projektu Localise (
więcej informacji: http://localise-project.eu/), DSH
Kuratorki: Mika Grochowska, Hanna Nowak-Radziejowska
Finansowane ze środków m.st. Warszawy